Monday, February 7, 2011

Basikal Oh Basikal...















Beberapa minggu yang lepas, saya dan isteri saya telah membelikan basikal untuk dua orang anak saya. Janji untuk membelikan basikal sudah lama namun masa dan kewangan agak tidak mengizinkan kami untuk membeli basikal pada waktu tersebut. Mereka berdua memang telah mempunyai basikal sebelum ini, namun basikal tersebut dibeli ketika mereka masih kecil lagi. Sekarang keduanya telah bersekolah rendah.

Saya dan isteri saya telah pergi ke sebuah kedai basikal untuk mencari basikal yang sesuai untuk mereka berdua. Setelah memerhati dan anak saya mencuba basikal yang diingininya, kami telah membuat keputusan untuk membeli dua buah basikal, satu bewarna perak (silver) dan satu lagi bewarna kuning. Harga kedua-dua basikal tersebut adalah RM260.00 sebuah dan jumlah kedua-dua buah basikal tersebut berharga RM520.00. Memandangkan harga kedua-dua basikal tersebut agak tinggi, isteri saya cuba berunding harga dengan tokey kedai tersebut. Saya sebenarnya kekurangan skill dalam tawar-menawar harga barangan. Alhamdulillah, isteri saya berjaya membuat harga tawaran sehingga RM400.00 untuk kedua-dua basikal tersebut.
















Anak saya yang sulung telah pandai untuk menunggang basikal, namun anak saya yang kedua belum lagi pandai untuk menunggang basikal tersebut. Oleh yang demikian, yang menjadi mangsa untuk menahan basikal anak saya agar tidak terjatuh adalah saya ataupun isteri saya....! Gembira melihat kedua-duanya gembira dengan basikal mereka...enjoy!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...